Carregant Esdeveniments

Xavier Gosé (1876-1915). De la Barcelona d’Els Quatre Gats al París elegant

8 de febrer de 2009 a les 8:00 - 29 de març de 2009 a les 17:00

L’exposició s’estructura en quatre àmbits, que reuneixen, entre tots, una quarantena d’obres:

 

– La vida al carrer, del realisme al modernisme. Obra de l’època barcelonina, que palesa la influència de l’incipient Modernisme, tot i que el component que hi predominà és el del realisme, inherent a la majoria dels seus companys de generació. S’interessa pels suburbis barcelonins, els temes portuaris i altres qüestions de la realitat quotidiana del món dels treballadors.

 

– Elogi de la dona. París motiva un canvi radical en la iconografia i els temes del pintor. La dona passa a ser el centre d’atenció de la seva obra, sempre posant èmfasi en la seva vestimenta. A diferència del compromís social dels seus dibuixos barcelonins, a París es dedicà únicament i exclusiva a l’observació de les petites femmes, a presentar-les en la seva quotidianitat més frívola i luxosa.

 

– París, la vie élegante. El paisatge humà descrit per Gosé a París és luxós, ampul·lós i exagerat, però per damunt de tot, bell. Al París cosmopolita de la Belle Époque, Gosé es va convertir en un dels grans cronistes de la ciutat i els seus ambients, especialment dels més refinats, on l’elegància, les aparences i la sofisticació estaven per damunt de tot.

 

– Gosé i la moda. La seva reputació el porta a integrar-se en el selecte grup d’il·lustradors que treballen per a les revistes de moda per excel·lència, Le Journal des Dames et des Modes i La Gazette du Bon Ton. Entre 1906 i 1914, Gosé publicà uns 270 dibuixos a la premsa francesa i alemanya.

Més informació

 

Mostra els detalls

Inici:
8 de febrer de 2009 a les 8:00
Finalització:
29 de març de 2009 a les 17:00
Categoria d'Esdeveniment: